Aanvaring met bloembak 2013 (er is nogal wat kleurverschil bij foto's met of zonder flits, is wel zelfde motor hoor!)
Ik reed tijdens toerrit de stoep op, stond nog even te kijken waar ik het best kon parkeren en dacht als ik nu hier links parkeer, kan ik straks weer makkelijk wegrijden, staat er een bloembak in de dode hoek en daar bleef ik met de koffer achter hangen, gevolg noodlanding over rechts, gelukkig was hier geen havenkade*, maar de stoep had geen medelijden met de lak. Gelukkig werd ik gelijk overeind geholpen want 300 kg zet je niet in je eendje overeind.

 

* Je kunt ook op een slechtere plek achter een paaltje blijven hangen.

Het zag er vreselijk uit, 2 beschadigde koffers, rechter kuipdeel en richtingaanwijzer vol krassen, krassen op de tank en behoorlijke deuk in ego.
Maar achteraf valt het gelukkig toch nog mee, de tank en bloembakkoffer bleken na reiniging met wasbenzine weer als nieuw.
De kuip was na poetsen met commandant cleaner voor 95% hersteld, 2 plekjes bleven over, de richtingaanwijzer en een lelijk plekje van 2x2 cm.
De rechterkoffer was er slechter aan toe, hier was de lak op meerdere plekken weg, ook hier ben ik met de lakstift aan de gang gegaan, daarna wat voorzichtig schuren en nog wat laagjes aangebracht en afwerking met blanke lak.
Het is redelijk opgedroogd, ik ga eerst op zoek naar (om) valdoppen, alhoewel deze de kuip beschermen beschermen ze volgens mij niet de koffers.
Heb inmiddels spuitbus bij Japart besteld en ben druk aan het plamuren en schuren.
Inmiddels is het kuipdeel en de koffer gespoten, zelfs de richtingaanwijzer was te repareren (nieuw 78,-), er was 1 pootje afgebroken, hier bood het lijmpistool uitkomst. Het glas heb ik de krassen uit kunnen schuren (eerst schuurpapier 1000, later 2000 en tot slot commandant cleaner).

na reparatie

Lakstiften of spuitbussen kun je bestellen bij Japarts www.twowheelparts.nl